מִדְבָּרָא בצוקים – הנופש המדברי המושלם

אם את מרגישה שאת חייבת לקחת ברייק ולהתאוור ליום – יומיים, איך נשמע לך צימר מפנק במדבר? כזה שעומד בתקן התו הסגול ומורשה לאירוח בזמן הקורונה, כמובן. שבוע שעבר נפשתי עם עומר ועם עוד זוג חברים טובים בצימר מִדְבָּרָא בצוקים והיה פשוט ח-ל-ו-מ-י-! בפוסט הבא איגדתי עבורך את כל הפרטים על הגיחה הקצרה אך הכרחית שלנו למדבר ועל הנופש המפנק שמילא לנו את המצברים בצורה הטובה ביותר שיכולנו לבקש.

מדברא צוקים בקתת לשם שיכשוכית
תודי שמגרה!

לפני שנה וחצי, סטנדרט החופשות שלי בחו"ל לא היה יורד מה-4 טיסות בשנה. למי שלא מכירה, אני עצמאית ועובדת מהבית ולכן הלו"ז שלי מאוד גמיש ויכולתי להרשות לעצמי לטוס לחו"ל לא מעט ולתקופות זמן ארוכות. אחחח… החיים לפני הקורונה 😅

היום כשאנחנו מוגבלות בטיסות לחו"ל הפחד להידבק בקורונה גם עושה את שלו (בכל זאת אני בחודש השישי להריון הראשון שלי, בזמן כתיבת שורות אלו) האפשרויות לגיחה קטנה בחו"ל דיי ירדו מהפרק ומעבר לזה שלא הייתי כבר שנה בחו"ל ולא יצאתי יותר מידי זמן מהבית, הלידה מתקרבת וממש רציתי לעשות חופשונת קטנה עם עומר ועוד זוג חברים (שגם בהריון!) לפני שגברת פיצקי מצטרפת אלינו.

הבנתי שגיחה קטנה לצימר מפנק  לגמרי יכולה לסגור לי את הפינה הזו, אז פתחתי דפדפן והתחלתי לחפש את היעד הבא שעומד בתקן התו הסגול ומורשה לאירוח בזמן הקורונה, שבו נוכל ליהנות מבלי לקחת סיכונים מיותרים.

לאחר זמן מה של שיטוטים ברחבי הנט, הגעתי אליו. מצאתי את היעד והוא נראה לי כל כך חלומי ומבטיח, שישר סגרתי!

הלוקיישן

מי שמכירה אותי יודעת שאני חובבת מדבר מושבעת. ברגע שבו אני והנוף הנצחי של רכסי ההרים בצבעים המטריפים האלה נפגשים – ישר מושרת עליי שלווה לא מוסברת. משהו בשקט המדברי הזה פשוט מהפנט אותי וכל הזדמנות שתהיה לי לנפוש במדבר, אני לוקחת בלי לחשוב פעמיים! (לחצי כאן כדי לבדוק את הפוסט על הסופ"ש האחרון שלי במדבר)

מתחם הצימרים מִדְבָּרָא ממוקם בישוב הקהילתי צוּקִים שנמצא מערבית לכביש 90, אליו הגענו עם הרכב מאילת בנסיעה קלילה של שעה ורבע. במתחם יש 12 בקתות שונות, לזוגות ומשפחות שבנויות מחומרי גלם שונים מהטבע.

ממש בכניסה לישוב יש שלטי הכוונה לחנייה של המקום, שם השארנו את הרכב ומישהי חביבה מצוות המקום הגיעה לאסוף אותנו עם עגלת גולף מדברית.

היא לקחה אותנו לסיבוב היכרות במתחם והראתה לנו את האזור המרכזי, שבו יש סוכת בוץ גדולה ומאובזרת בפינות ישיבה ומשחקי קופסא, שאפשר לשבת בה יחד ולשתות קפה או תה.

ליד הסוכה יש מזווה בשירות עצמי שפתוח 24 שע' שבו תמצאו גבינות משובחות, בירות מקומיות, יינות, שתיה קלה, חומרי גלם שונים, גלידות, פחמים ועוד.

החביבה אפילו עשתה לנו היכרות עם ירמיהו כוס קקאו, גמל לבן ומתוק שנמצא במתחם שממש אוהב אורחים וישמח לקבל את שאריות הירקות שלכן.

משם עשינו רוורס ועלינו על גבעה קטנה שבראשה חיכתה לנו בסבלנות הבקתה החלומית שלנו – בקתת לשם.

מדברא צוקים ירמיהו כוס קקאו הגמל הלבן
ירמיהו כוס קקאו. צילום: רביד כפכפי

השירות והאווירה

כבר מהרגע שבו חנינו את הרכב בחנייה והגיעה לאסוף אותנו החביבה שסיפרתי לכן עליה קודם, נכנסו לזון אחר. זון מדברי, רגוע ושקט, כזה שאפשר למצוא בטונות רק במדבר.

אנשי הצוות של המקום הם חבר'ה צעירים שמתפעלים את הבקתות של מדברא וגם את הבקתות של ימי מדבר (ששייכים לאותם הבעלים) שהיו זמינים אלינו מהשעה 9 בבוקר ועד השעה 9 בערב ואת המעט שביקשנו (כי באמת שלא היה חסר לנו דבר בבקתה) הם סיפקו עבורנו בנעימות ובתוך זמן קצר.

בקתת לשם

לבקתת הבוץ המהממת שלנו נכנסו דרך חצר מאובזרת בפינת ישיבה, ערסלים, שכשוכית והאט טאב מדברי מעץ, שלא משנה במי מהם תבחרו, אתן תהנו מנוף בלתי נגמר של המדבר.

הבקתה מתאימה ל- 2 זוגות או משפחה (עד ארבעה נפשות) ויש בה חדר הורים עם מיטה זוגית, ארון ויציאה לחצר וחדר נוסף קטן יותר עם מיטה זוגית בלבד. בבקתה חדר שירותים ומקלחת עם כניסה אחת מחדר ההורים ונוספת מחלל המטבח והסלון.

העיצוב המדברי של הבקתה מבוסס מעץ וחומרי גלם טבעיים אחרים, בפשטות שנותנת את מקום הכבוד למדבר. בחלל המרכזי יעמוד לרשותכן מטבחון מאובזר מ- אלף ועד תו, ברמה שהרמנו ארוחת ערב ל-4 אנשים מבלי שהיה חסר לנו דבר. הסלון בורך בחלון בלגי ע-נ-ק-י שצופה למדבר ונותן הרגשה שלמרות שאת נמצאת בתוך חלל סגור – את עדיין במדבר. יש גם ספת ר' גדולה וקמין חלומי, שלצערי לא הדלקנו בגלל שהיה עדיין חם.

מדברא צוקים בקתת לשם
הדק שצופה למדבר אינסופי. צילום: רביד כפכפי
מדברא צוקים הנוף מהסלון בבקתת לשם
הנוף מהסלון. ממש הגזימו במדברא!
מדברא צוקים חדר שינה הורים בקתת לשם
חדר שינה הורים. צילום: רביד כפכפי

מה אכלנו

בגלל שהגענו למדברא בתקופת הקורונה הלא ברורה בעליל, המסעדות בצוקים לא היו פתוחות ולארוחת ערב החלטנו שנרים מנגל. חתכנו סלט ענק וזרקנו תפוחי אדמה למדורה.

מהמזווה לקחנו גבינה קשה שנשנשנו תוך כדי ההכנות וגם חבילת קמח כדי להכין פיתות דרוזיות על הסאג'. חשוב לציין שהגענו מאורגנים מהבית כי ידענו שלארוחת הערב נדאג בעצמנו, אבל שתדעו שהמקום מספק בתשלום נוסף גם ארוחות ערב וגם ארוחות בוקר למי שרוצה להתפנק עד הסוף!

ארוחת הבוקר חיכתה לנו בפתח הדלת כבר בשעה 8 וחצי בבוקר בצידנית מלאה בכל טוב, שכללה לחם טרי אפוי, ביצים חיות (שאותן הכנו בעצמנו), סלט ירקות טרי ושלל צנצנות מלאות בגבינות שונות, סלטים ושלל פינוקים אחרים כמו גרנולה ויוגורט, חמאה, ריבה, דבש ועוד. ניתן לקבל ארוחת בוקר טבעונית בתיאום מראש.

אורחת בוקר מדברא צוקים
טעימה, טרייה ומפוצצת! ארוחת הבוקר במדברא שמגיעה עד לפתח הדלת

לאכול בחוץ

בצוקים יש מקומות ממש שווים לאכול בהם (רק תבדקו שהם פתוחים לפני שאתם מגיעים – בגלל הקורונה) כמו מסעדת אורסולה המפורסמת בזכות הנקניקיות הטעימות שלה ש"אסור לפספס!", כך שמעתי מאמא שלי ואישי אוכלי הבשר 😉 אני הזמנתי את הספגטי נפוליטנה שלהם והיה לי מדהים!

בפעם הקודמת שאני ועומר היינו בצוקים אכלנו ב"המעדנייה בערבה" שנמצאת ממש צמוד לאורסולה, מעדניה קטנה ומטריפה שמתמחה בסנדוויצ'ים מפנקים גם לצמחוניים וגם לאוכלי הבשר. המנות גדולות ומפנקות ולא יכולנו להפסיק לאכול עד שהיו צריכים להזמין לנו גרר שיפנה אותנו משם! מומלץ בחום.

עוד מקום מומלץ לאכול בו בצוקים הוא חאן ג'מלייה, שמציע ארוחות מגוונות וכשרות למשפחות ולקבוצות. לא יצא לי לבקר שם, אבל קיבלתי המלצות טובות ושווה לעשות בדיקה אם אתם מגיעים עם קבוצה גדולה לאזור.

מה יש באזור

הישוב צוקים הוא בעצם כפר אמנים מה שמאפיין אותו כמקום שופע בסדנאות אמנות שונות והוא מפעיל יריד אמנים בכל יום חמישי בין השעות 18:00-20:00, ובכל יום שישי בין השעות 10:00-15:00. בישוב תמצאו חנות טבע, מבשלת בירה ובכל נובמבר מקיים את פסטיבל "סרטים בערבה" לקולנוע בינלאומי.

לעוד פרטים על אטרקציות, מסלולים, מוזאונים וסדנאות באזור, לחצו כאן.

שקיעה מדברא צוקים
שקיעה מדברית מושלמת! צילום: רביד כפכפי
מדברא צוקים

אז אומנם זה לא חו"ל, אבל היה לנו כל כך כיף ומפנק שבקלות היינו נשארים לסופ"ש (אבל לצערנו התפוסה הייתה מלאה) ונוף מדברי כמו שיש אצלנו לא תוכלו למצוא בשום מקום אחר בעולם. עוד נקודה למחשבה היא, שתמיכה בעסקים ישראלים במיוחד בתקופה זו היא כל כך חשובה ומבורכת – אז זה לגמריי הזמן לנפוש בארץ.

תודה למדברא על החופשה והאירוח המדהים, אני בטוחה שעוד נתראה שוב!

מכירות עוד מקומות שווים לנפוש בהם בארץ? כתבו לי בתגובות! אשמח לבדוק אותם מקרוב 😉